Haastavasti käyttäytyvän
asiakkaan kohtaaminen
Kohtaamme toisinaan asiakkaita, jotka käyttäytyvät haastavasti. Tällainen käytös voi ilmetä eri muodoissa, kuten aggressiivisuutena. On ensiarvoisen tärkeää, että työntekijät osaavat käsitellä näitä tilanteita ammattimaisesti ja rauhallisesti.
Osaamisen välittämisen takeena on yli 25 vuotinen operatiivinen kokemukseni.
Miten kohdata haastavasti käyttäytyvä asiakas?
Haastavasti käyttäytyvän asiakkaan kohtaaminen- koulutus varustaa työntekijät tarvittavilla taidoilla ja valmiuksilla käsitellä vaikeitakin tilanteita ammattimaisesti ja turvallisesti. Koulutuksen sisältö kattaa monipuolisesti aiheita, kuten omat valmiudet työssä, vuorovaikutus ja viestintä asiakkaan kanssa, fyysisen työympäristön turvallisuus sekä väkivallan kohtaaminen.
Koulutuksen tavoitteena on parantaa työhyvinvointia, vähentää työssä kuormittavuutta ja edistää psykososiaalisen kuormituksen hallintaa. Se auttaa työntekijöitä tunnistamaan ja hallitsemaan haastavissa tilanteissa esiintyviä riskejä sekä kehittämään tehokkaita kommunikointitaitoja ja konfliktien ratkaisukeinoja.
Kokonaisuudessaan tämä koulutus on elintärkeä työntekijöiden turvallisuuden ja hyvinvoinnin kannalta sekä edistää myös asiakaspalvelun laadun ja tehokkuuden parantumista.
HAASTAVASTI KÄYTTÄYTYVÄN ASIAKKAAN KOHTAAMINEN (4h)
Vakiosisältö
- Omat valmiudet: ammatillisuus, työhyvinvointi, hyvä työyhteisö, turvallisuus työssä, työn kuormittavuus/työssä jaksaminen, psykososiaalisen kuormituksen hallinta, perehdytys, työn ohjaus,
- Vuorovaikutus ja viestintä asiakkaan kanssa
- Puhejudo
- Fyysisen työympäristön turvallisuus
- Väkivallan kohtaaminen ja tilanteen purku